CRM

آشنایی با مزایای CRM

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شامل همه گام‌هایی است که یک سازمان برای ایجاد و تثبیت ارتباط سودمند با مشتری بر می‌دارد. اگرچه این واژه از اوایل دهه ۹۰ میلادی به صورت جدی مطرح شد اما در سال‌های اخیر سخت مورد توجه شرکت‌های تولیدی و خدماتی قرار گرفته است. در حقیقت CRM فرایند کسب، حفظ و افزایش مشتریان سودآور است که مستلزم تمرکز بر ویژگی‌های خدماتی است که به مشتری ارزش می‌دهند و وفاداری ایجاد می‌کنند.



CRM راهکار تجاری برای کمک بیشتر به مدیریت مؤثر ارتباط مشتری از طریق نرم افزار و فنونی است که در کانال‌های مستقیم و غیرمستقیم مرتبط شده‌اند.


بازارسنجی + بازارسازی + بازارداری = CRM


ضرورت به کارگیری CRM


با توجه به اهمیت مشتری به عنوان یکی از ارکان حیات یک سازمان و تاکید CRM به این عنصر، دلایل زیر را می توان به عنوان ضرورت های استفاده از CRM در یک سازمان (با توجه به پیچیدگی و گستردگی فعالیت های هرسازمان) مطرح کرد:


  •  بهبود خدمات
  • رضایت مشتری
  • کاهش هزینه ها
  • ارتباط فرد به فرد، حتی با میلیون ها مشتری

مزایای استفاده از نرم افزار CRM را می توان در چند آیتم ذیل خلاصه کرد:


۱- سرعت در برآورده کردن نیازها و درخواستهای مشتریان
۲- ایجاد زمینه هایی برای مراجعه مجدد مشتری.
۳- صرفه جویی در میزان هزینه هایی که درتبلیغات و معرفی خدمات سازمان یا شرکت شما مورد استفاده قرار می گیرند.
۴- بالابردن زمینه هایی برای بازاریابی که منجر به فروش بیشتر شما خواهد شد.
۵- آشنایی بیشتر با نیازها ، خواسته ها و گرایشات مشتری.
۶- در نهایت دریافت عکس العمل های مثبت از جانب مشتری که این خود انگیزه ای برای فروش بیشتر ، ارائه خدمات بیشتر و افزایش تولیدات شما خواهد شد.
۷-افزایش میزان کم و کیف سرویس دهی به مشتریان .
۸- کاستن از مشکلات مشتریان و در نتیجه کاستن از عدم رضایتمندی مشتریان و اعتراضات آنان.
۹- افزایش میزان رضایت مشتری همراه با مراجعه مجدد مشتری برای بهره برداری های بیشتر از خدمات سازمان که این خود به دوام فروش شما منجر خواهد گردید. به عبارتی ساده تر حفظ مشتری در دراز مدت.
۱۰- کاهش فعالیت ها و اتلاف انرژی های دست و پاگیر که ضمن رسیدن به مرحله فروش اعمال می گردند و موجب به هدر رفتن سرمایه های انسانی و مالی سازمان خواهند شد.
۱۱- ارائه هرچه بهتر خدمات

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت